tokiho Postad 1 augusti 2008 Postad 1 augusti 2008 Hejsan. okej jag är inte så väst teknisk av mej och jag har problem med msn och här finns det ju massa dataexperter så ja.. aa men problemet är att när jag är inne på msn, så helt plötsligt står det att någon av mina kontakter har uppdaterat en delad mapp, men det har dom inte eftersom jag har ringt och frågat dom efteråt, och sen går det några sekunder och sen blir hela skärmen blå och det står med vit text sådär, att det uppstod nått fel och att datorn dumpar sitt fysiska minne och sen måste man dra ur kontakten och sätta på datorn igen :S kan det vara virus tror ni? och hur ska jag göra för att få bort det? dethär händer bara när jag är inne på min dator om jag går in på en annan dator funkar det hur bra som helst.. 0 Citera
jmalmsten Postad 1 augusti 2008 Postad 1 augusti 2008 oj fan... Blåskärmen var det länge sedan jag fick... har nog aldrig fått det av msn... Men fenomenet kallas ju Blue Screen of Death och kommer när det blivit ett så fatalt fel att windows inte klarar av att fortsätta köras. Finns ju felkoder i den där blåskärmen som du kan söka på med google. http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hs=dTx&q=blue+screen+of+death+stop+codes&btnG=S%C3%B6k&meta= 0 Citera
tokiho Postad 1 augusti 2008 Författare Postad 1 augusti 2008 okej.. bra att veta vad det heter haha xD men asså detdär med att den dumpar fysiskt minne, vad betyder det? försvinner nått från datorn då? 0 Citera
Kranen Postad 1 augusti 2008 Postad 1 augusti 2008 Testa felsöka: Verktyg > Alternativ > Delade mappar > Felsök Om du inte kommer fram till något vettigt så kan du testa att inaktivera dina delade mappar: Verktyg > Alternativ > Delade mappar > Bocka ur "Använd delade mappar istället för att skicka en fil åt gången". 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.