Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jupp... Filmen som populärt kallas "Datornördarnas Julafton" får en uppföljare...

Första filmen blev en stilbildare och i princip satte reglerna för hur "Cyberspace" såg ut. Ljuscycklarna, programmen, MCP, omöjligt programmerings-syntax...

Har inte skapat någon tråd om den förrän nu eftersom det inte funnits mer än ett besked om att den är på väg. Nu finnes Trailern. Den länkades till förut på AICN, blev borttagen på order av Disney-folk... Cyberpunkreview.com har nu både videon som den var och en s.k. "fixed" version... alltså en stabilizerad... Orginalet har tagits ner men den stabiliserade finns just nu kvar.

http://www.cyberpunkreview.com/movie-news/tron-2-tr2n-trailer-seen-comic-con/

Några saker och en person finnes kvar i film-serien

fixed:

Som jämförelse, orginalets ljuscykel-sekvens:

Inspelad på 70mm, groundbreaking vfx, hundratusentals arbetstimmar för rotoscopingen... också nobbades dom oscar pga att CGI ansågs som fusk:p

väldigt intresserad är jag och tydligen ska en legitim trailer komma upp efter comic-con är slut...

Edit: Verkar som att några som är mer nördar än jag har skapat blogg som ska uppdateras med nyheter... Något som inte jag har tid eller lust med;)

http://tron-2-trailer.blogspot.com/

Postad

Är jag alltså ensam om att tycka detta filmprojekt är intressant?

Hittade just mer info: http://jimhillmedia.com/blogs/jim_hill/archive/2008/07/31/toon-thursday-game-over-for-tron-s-first-director.aspx

i korta drag:

* John Lasseter basar för projektet. (om det betyder producent eller vad vet jag inte, i artikeln nämns han skämtsamt bara som MCP, Master Control Program)

* Steven Lisbergers (orginalets författare och regissör) manusarbete för uppföljare kommer INTE att användas.

* Lisberger får "executive producer"-status men är ej kreativt insatt i projektet.

* Skriver gör tydligen Eddie Kitsis & Adam Horowitz med kopplingar hos Lost-serien.

* Joseph Kosinski Regisserar (verkar som ett väldigt intressant val enligt hans youtube-skapelser)

Postad

Hur intressant som helst.

Det jag undrar är varför jag inte sett några fan-filmer. Måste ju finnas massor tycker man...

EDIT: Hittade denna, en swedad lightcycles-scen, men som stop motion istället för CGI. Det jag blir lite nyfiken på är att i slutet ser man lite behind the scenes, och där använder de en diabildsprojektor till något. Undrar om det är till ljussättning eller något annat.

EDIT: Hittade även den här: Open Source Tron project. Verkar inte hänt något sedan 2007 dock:

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...