K R Films Postad 6 juli 2008 Postad 6 juli 2008 Hej. Jag har ett klipp som är ca 1 timme, som jag vill dra ner till ca 2 minuter. Jag håller in Ctrl och drar, men klippet stannar vid ca 15 minuter. Sen går det inte att minska nåt mera. Jag har provat att ändra lite playback rates och sånt utan något resultat. Har även kollat på tusen olika tutorials men ingen tar upp problemet. Har ni någon lösning? Använder Vegas 7. 0 Citera
K R Films Postad 8 juli 2008 Författare Postad 8 juli 2008 Jaja, ifall nån stöter på detta problem; Jag löste det med att korta ner klippet, rendera det, för att sedan kunna korta ner det igen. 0 Citera
AbbeLabbe92 Postad 11 juli 2008 Postad 11 juli 2008 vadå är det ett problem. jag ser det snarare som en spärr förr att det inte går att speeda upp klippet mer för det kan då bli dålig kvalle elle nått. Men en ide vore väll att ta hela 1 timmes klippet speeda upp det så mycket det går. Rendera ut den till ett bra filformat, ta in den i vegas och speeda upp den nya filen som redan är speedad. Det finns risk för att förlora kvalle men det är nog inte mycket man ser. :p Abbe 0 Citera
AbbeLabbe92 Postad 14 juli 2008 Postad 14 juli 2008 ajdå sorry! såg ditt andra inlägg lite sent som nu. skrev mitt förra inlägg under tidspräss på begränsnad intenet tid :p men det var ju bra att du löste det :) Abbe 0 Citera
Black_fly Postad 20 juli 2008 Postad 20 juli 2008 använd även velocity för att öka speeden.....räcker inte det.. rendera okomprimerat å gör samma sak igen . 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.