Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag ska under sommaren försöka sätta ihop en manus till en berättelse om en kille var omgivning gör att han smälter mer och mer hat och sorg i sin hjärta..Hans föräldrar bråkar, han är allmänt trött på sitt jobb och i skolan går det illa...Han hittar dock tröst i konsten att lära sig någon kampsport...Denna film ska inte likna en karate kid rip off för det är verkligen inte tanken..Fokus i filmen kommer ligga på hat och hur han beartbetar det innan han gör ngot hemsk....

Va tycker ni? hade man kunnat tillföra något?

Postad

Det låter lite taxidriver inspirerat...

det är en idé som det går att göra något bra av... jag föreslår att du skriver ett synopsis. Det är först där som man kan se om historian håller som film.

jag skulle tycka att det vore intressant att veta hur han kunde bli den här uttråkade och misslyckade typen. Och sen tror jag att det är viktigt att även om han gör brutala brott så ska det vara av någon bra anledning, som han får ut någonting av, exempelvis som i taxidriver där Travis (De Niro) dödar en hallick för att han vill städa upp på gatorna och få bort all skit.

Och sen tror jag att det är viktigt att du lyckats få läsarna/tittarna att lära känna din huvudperson väl så att dem trots dem grova brotten känner sympati med honom och inte hat.

Postad

Det låter lite klyschigt, men absolut går det att göra något snyggt utav det. Som du säger är det viktigt att det inte blir en karate kid ripoff och vi vill inte ha ännu en stockholmsnatt alá Paulo Roberto.

Angående inre hat tycker jag att du ska läsa och se, American Psycho och The Shining angående inre hat och hur man tacklar det. Taxi Driver är också ett typiskt exempel.

Tror att det är viktigt att inte huvudpersonen bara tar ut sitt hat på kampsport. Han kanske tar ut det där men det ger ingen effekt? Själva huvudkonflikten verkar du ha klar. Gäller bara att tänka smart och inte göra det för klyschigt. Det ska gärna vara djupare än kampsport och skilda föräldrar. vad är det som gräver ?

Postad

mm okej okej...man kanske ska tänka på honom i en annan bas av hans liv ? typ inte då han e ung utan lite äldre? För jag vill gärna ge aspekten att han har gått igenom en maaassa skit..men de kanske lbir lite ävl långutdraget?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...