Sommarkatze Postad 25 maj 2008 Postad 25 maj 2008 Hej kära forum, Jag behöver hjälp me att få fram namnet på en gammal anime som gick på TV3 tror jag under tidigt 90 tal, vet att jag följde den enormt ^^ Men problemet är att jag har ingen aning om vad programet hete. Men jag kommer ihåg en del saker från programet som jag med hjälp av er hoppas få fram namnet :D Vi kan börja med. Alla personer i programet vart djur typ. Fast dom betedde sig som människor ni vet. Dom flesta vart kattdjur har jag för mig. Det Handlade om en Indiana Jones Liknande person som hade en tjock kompanjon sen vare även ett fruntimmer med. Har för mig att dom åkte land och rike runt på äventyr. Tror dom hade ett speciellt flygplan också.. Dom elaka i Programet vart typ en tiger med mustach och trollkarls kläder ungefär. Tror han hade 2 kompanjoner varav en vart tjock och den andra smal. båda vart klantiga i vikefall. Sen hade den Onda Ledaren även en Proffesor med sig som i princip hade uppfunnit ett nytt Fordon för varje avsnitt som dom skulle jaga dom goda med typ. Ringing any bells? ;D extremt tacksam för svar ^^ 0 Citera
jmalmsten Postad 25 maj 2008 Postad 25 maj 2008 jag tänker anta att det inte är Thundercats eller Animorphs du tänker på...;) Det ringer grovkalibriga klockor i bakhuvudet när jag läser din beskrivning och jag känner det som att jag har sett den jag också... Till och med på you-tube i en sån där 80's cartoon overload... men efter att ha ögnat igenom alla dom och en serie youtube-klipp från nån fire134 så är jag fortfarande tomhänt... försöker mig på att se efter på 90's klipp men det blir för modernt för det jag tänker på. Kanske låter konstigt att jag envisas med att kolla på amerikanska serier när jag letar... men en stor del av de mer häftiga serierna är lite halvjapanska... tecknat hos Tokyo Movie Shinsha (aka TOEI)... Nu sitter jag också här och undrar vad det var för serie... fan också... 0 Citera
Sommarkatze Postad 26 maj 2008 Författare Postad 26 maj 2008 Mjoo kommer ihåg att det vart lite japan inspirerat. Kan gott o väl ha varit tecknat i Japan. Tack så mkt ändå för hjälpen ^^ 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.