Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tja

skickar ut ett encore projekt

Meny -> film

(menyn är "set as first play")

(filmen "end action -> meny)

Och när jag sedan laddar in DVD skivan i datorn och HP playern (datorns software DVD spelare) automatsikt startar så börjar filmen i slutet (på ca 32 min in i filmen av totalt ca 40) ingen marker finns exakt där.

filmen är .m2v (och det ligger ett wav ljudspår som audio)

Varför varför varför

När jag laddar DVDn i TV/DVD så startar den på menyn som den skall

Posted

Det troligaste är väl att du glömt något ställe t ex end action i menyn, någon tidslina eller disc settings. Det kan kanske också vara så att du spelat skivan och avbrutit den och att datorn minns var du var och fortsätter där den var eller på det kapitlet när du stoppar i skivan igen.

Bara några idéer. Tyvärr är det ju så att datorn gör vad man säger till den även om man tvivlar på det väldigt ofta.

Posted

Ja, så är det alltid, jag vet. Men hur fan kan det bli så. Jag byggde upp en ny encore, och körde ut. funkar nu i alla fall.

Shit, på den tiden man lärde sig HTML i notepad. Efter 10 timmars skriv, så blev det inte som man vill. Man kan inte hitta något fel (OBS detta var innan det fanns HTML software som upptäckte fel) och var vansinning på datorn. Sedan tänkte man till och insåg att DET MÅSTE VARA FEL PÅ KODEN. sedan gick man igenom tecken för tecken och hittade ett teckenfel.

så är det bara. Är det fel, har man gjort fel.

Posted

Vet precis vad du menar för jag byggde upp vår första hemsida på jobbet 1995. Det var dessutom på Mac och jag använde PC på den tiden också.

Det var ju bra att projektet lyckades till slut. Har råkat ut för det också flera gånger och man undrar alltid vad det berodde på. Men man man får lära sig att leva med ovissheten.