Jasa Inc Postad 13 mars 2008 Postad 13 mars 2008 Jag letar efter olika lösningar/alternativ till mina filmer på min hemsida och ett alternativ skall vara att man kan ladda ned hela filmen utan att den börjar att streama. Har nån lite bra tips månne? / Magnus 0 Citera
vilcans Postad 14 mars 2008 Postad 14 mars 2008 Det enklaste är att be folk högerklicka på länken och välja "spara som". Det finns ett sätt (en specifik HTTP-header för att vara teknisk) som kan funka för att ange att en fil inte ska öppnas direkt i browsern, utan laddas ner. Jag har för mig att jag läste om det någon gång och att det inte funkar så bra. 0 Citera
Jasa Inc Postad 15 mars 2008 Författare Postad 15 mars 2008 Det enklaste är att be folk högerklicka på länken och välja "spara som". Det finns ett sätt (en specifik HTTP-header för att vara teknisk) som kan funka för att ange att en fil inte ska öppnas direkt i browsern, utan laddas ner. Jag har för mig att jag läste om det någon gång och att det inte funkar så bra. Jag skriver det men vissa läser ju inte utan bara klickar på länkar... :=) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.