Gå till innehåll

Introvideo i DVD Architect?


mawCor

Recommended Posts

Har på senaste tid använt Adobe Encore för mina DVD:s, men när jag fick problem med programmet började jag istället använda Sony DVD Architect 4.5. Eftersom jag fick sluta mitt i ett projekt med Encore, fortsätter jag nu med samma projekt i DVD Architect, och i projektet skall också en introvideo finnas. I Encore funkar det att ha en introvideo, som spelas upp först av allt material på skivan. Så nu är min fråga: Går det att göra samma sak i DVD Architect? Kan man ha en introvideo som spelas upp först av allt?

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja det går.

rutan till vänster har du ett slags shema på vad som spelas upp först och så vidare (kolla bild). för att få en film att spelas upp först lägger du denna överst längst upp så ska det fungera om jag inte minns helt fel (lämnade arhitect och gick över till encore). testa också att högerklicka på filmfilen som du lagt överst i rutan och kolla i fall det finns nått typ "play first"

 

Lycka till

Abbe

dvd_architect_212.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...