Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallå hallå hallå och hejsan,

Jag sitter här på gotland och bekymrar mig över den ekonomiska skillnaden mellan standard 16mm och super16mm. Inte själva konverteringen som kostar ca 600GBP på en eclair acl, det klarar jag av, utan det verkliga problemet som man vill kunna krypa igenom är objektiven som måste bytas ut. Det billigaste jag har hittat hittils är ett set med fyra snabba s16 objektiv med fasta brännvidder, det kostar bara 2995GBP alltså ca 35000skr, och det har jag ju inte råd med.

Jag vet ju att man kan hyra, men då äger man dom inte och då kan man inte jobba med en scen i lugn och ro. Man vill ju inte heller att budgeten ska gå helt och hållet till tekniken.

Haka nu inte upp er på det här, det är såhär jag känner, och så förblir det.

Det jag skulle vilja få besvarat är om det är någon som vet om man kan konvertera gamla standard16 objektiv, om det är någon som säljer billiga 35mm vidvinkelobjektiv som har T1,8 till T2 som största öppning, eller om jag tvingas spara till 35000skr???

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...