Djin Postad 7 februari 2008 Postad 7 februari 2008 Jo, det är så att jag ska införskaffa mig ett redigeringsprogram. Min syster gifter sig snart och jag hade tänkt filma hela kalaset. Sen hade jag tänkt bränna ner det på DVD. Men när man startar "filmen" så ska man kunna vällja mellan 3 menyer. "Vigseln" "Festen" "Extra Material" ungefär som på en vanlig film där man kan välja play movei, select sceene, etc. Jag funderar på nått av Adobes program eller Sony Vegas. Men vilket program kan man göra detta med och vilket är lättast? 0 Citera
Pehrbau Postad 7 februari 2008 Postad 7 februari 2008 Du behöver väl egentligen bara en meny med fyra val: Vigseln, Festen, Extra Material och EXIT. Det sista för att kunna stänga av filmen utan att behöva ta ut skivan. De andra valen tar ju dig tillbaka till menyn med de fyra valen. För detta använder jag Adobe Encore DVD 2 som fungerar fint. Den nya Encore versionen ingår i Adobe Premiere Pro CS3 och kostar en hel del men får väl också räknas som ett halv-proffsprogram. Adobe Premiere Elements 4 har just kommit ut och är väldigt prisvärt och bör räcka för det projekt du talar om. Ett av världens vanligaste brännarprogram är Nero som numer är kompetent och billigt i förhållande till vad det kan. Själv använder jag GrassValley Edius Pro 4.5 som är avancerat och har mycket bra realtidshantering. Vad gäller filmningen av bröllopet så finns det en ganska omfattande tråd i ämnet med mycket råd. Särskilt ljudet är svårt i sådana miljöer. Sök på bröllop så hittar du den nog. Lycka till! 0 Citera
ronnylov Postad 7 februari 2008 Postad 7 februari 2008 Det där med EXIT förstod inte jag. Man trycker väl bara på stoppknappen på DVD-spelaren så stängs filmen av ändå? Jag har aldrig haft exit i mina menyer, men det kanske är dumt att utelämna? 0 Citera
Pehrbau Postad 7 februari 2008 Postad 7 februari 2008 Jag lägger ofta en del sluttexter mm när folk trycker på EXIT. När de väljer Play All så kommer Exit automatiskt med och programmet stängs. Men det är väl en smaksak egentligen. 0 Citera
AbbeLabbe92 Postad 7 februari 2008 Postad 7 februari 2008 Du kan oxå använda dig av Sony dvd architect. Det är ett bra program och hyffsat lätt att jobba med http://www.sonycreativesoftware.com/products/product.asp?pid=463 kolla även in http://www.youtube.com/results?search_query=sony+dvd+architect&search_type= 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.