peterfilm.se Postad 31 januari 2008 Postad 31 januari 2008 Tjena skall precis börja tanka in lite material från HV20:an till min dator (ppro 2.0). Jag downconvertar HD signalen i cameran (genom att välja "comp. out 576i" i camerans "play/out setup") (Materialet spelades in i 1080i.) Däremot finns det en en "DV output" också i menyn "play/out setup", men den är inte klickbar (altså grå, och går inte ens ändra). Här måste kruxet vara. Jag har inte hittat något i bruksanvisningen som är till hjälp heller. Startar kameran och sedan ppro (precis i den ordning jag gör när jag skall tanka vanlig SD). Men när jag får upp ppros capture ruta står det: "Can´t activat recorder. Try resetting camera. " Jag skall väl kunna spela in i 1080i och sedan tanka in det på datorn som SD?! 0 Citera
Film smurfen Postad 31 januari 2008 Postad 31 januari 2008 Jag brukar dra ur firewire sladden och ställa in DV output och ändra den till HDV/DV, sen sätta i kontakten igen. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.