peterfilm.se Posted January 30, 2008 Posted January 30, 2008 Tjena håller på med en komp som innehåller videoklipp + animerad text och grafik (i ae 7.0) Skulle vilja köra ut det okomprimerat till PPro då jag måste lägga lite effekter på compen i ppro. Därför vill jag ha så okomprimerat som möjligt ut ur AE. Kör ut QT animation från AE. Allt ser ok ut i PPro förutom att all textgrafik får effekten av att vara interlace i ppros monitor. Ser konsitgt ut. När jag kör ut vanlig render queue från AE så blir allt bra, men då är det ju komprimerat en hel del. Jag tror att det som gör render queue bra är att field render är off (dvs att AE exporterar som deinterlaced ? ). 0 Quote
Munthe Posted January 30, 2008 Posted January 30, 2008 Renderque är inget format. Edit>Templates>Output Module. Där skapar du dina presets för renderque. 0 Quote
peterfilm.se Posted January 30, 2008 Author Posted January 30, 2008 Renderque är inget format. Edit>Templates>Output Module. Där skapar du dina presets för renderque. Ok, men är det bäst att ha lossless eller i mitt fall NTSC 48 i outputmodule. Kan jag inte välja okomprimerat? Eller rättare sagt, kan jag inte köra ut som QT animated men ställa in field render = off ? 0 Quote
Munthe Posted January 30, 2008 Posted January 30, 2008 Du kan skapa exakt vilka presets som helst. Det är helt upp till dig. 0 Quote
Recommended Posts