Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej jag letar efter ett bra redigerings program som har nån liknande funktion så man kan kopiera sig själv på nåt sett hjälp mig jag har letat länge

.:Tack i förväg:. =)

hm.... svårt tror du vegas funkar

jag har testat Vegas,cyberlink,pinacle,premiere

Posted

Funkar utmärkt i både Vegas och Premiere, dom andra har jag inte prövat. Finns två huvudsakliga sätt att kopiera sig själv, det första lite enklare.

Filma dig själv, med stativ, där du gör något, gärna i ena kanten av bilden. Sen, utan att röra kameran, filmar du dig själv i andra kanten av bilden. Sedan lägger du de två klippen i olika tracks över varandra, så att de rullar samtidigt och sen kommer självla magin. Ta bort halva delen av det översta klippet, den delen där du inte själv är med, och direkt kommer du se dig själv på två ställen i bilden. För bästa resultat bör du filma inomhus, så att du slipper ljusskillnader och träd/buskar som rör sig i vinden. Men om du ska filma utomhus så hjälper det att ha kamera-inställningarna på auto, så att t.ex inte vitbalansen ändras.

Det andra alternativet är ju att använda sig av en Blue-Screen, men det är lite mera avancerat på nybörjarnivå, samt svårare att göra realistiskt. Då filmar man helt enkelt en person framför en blå bakgrund, sen tar man bort det blåa i datorn, och sen är det bara att placera personen vart som helst.

För exempel på det första alternativet kan du kolla in

.. Offrena består samma skådespelare (mig) :)
Posted

i vegas lägger du klippen ovanför varandra på olika videospår , sen finns de flera fuktioner, en är att du lägger effekten cockie cutter klippet på spår1 så fixar du till lite. eller så maskar du bara