tullstedt Postad 22 januari 2008 Postad 22 januari 2008 Vi har en XH A1 som jag håller på att försöka sätta mig in i. Har köpt en liten mygga billigt på teknikmagasinet som verkar fungera, förutom det att den lämnar lite låg volym så jag får dra upp ljudet rejält när jag spelar in. När jag drar upp ljudet får jag dock med ett tråkigt brus, som lägger sig som en matta och inte vill försvinna. Detta brus hänger kvar oavsett om micken är ikopplad eller inte. Hur ska jag göra, ska man köra med en extern mixer, eller finns det något bättre sätt att göra på? Tack på förhand /Simon Tullstedt 0 Citera
Pehrbau Postad 23 januari 2008 Postad 23 januari 2008 Bruset kommer i förstärkaren när du ökar förstärkningen. Att du får lågt ljud från mikrofonen kan bero på 1) att den är felanpassad vad gäller impedans 2) att du har en dämpsats inkopplad 3) att mikrofonen ger för låg utsignal för att passa till kameran. Titta först efter i inställningarna/manualen att någon dämpsats (attenuator) inte är inkopplad och sedan på vilken ingångsimpedans mikrofoningången har så att den stämmer överens med mikrofonens utgångsimpedans. Mikrofonen bör inte vara högohmig i förhållande till kameraingångens impedans (ohm). 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.