IronLion Postad 8 december 2007 Postad 8 december 2007 Jag har en Hitachi videokamera som spelar in alla scener i en enda lång fil i .vro format. Informationen om alla scener finns i små .ifo och .dat filer i samma katalog. Dock verkar inget videoredigeringsprogram som har har testat läsa in dessa små informationsfiler. Nu har jag testat upp till 10 olika program som alla skryter med om att vara bäst. Programmen laddar .vro formatet direkt (vissa efter lite tricks) men eftersom .vro filen är cirka 1,3 gb stor laddar vissa redigeringsprogram inte hela filmen medan andra program tappar bort innehåll. Som lösning har jag försökt att spelar över små scener till en DvD recorder men den spelar in allt efter samma princip i en enda lång fil. Finns det ett videoredigeringsprogram som läser .ifo och .dat informationsfiler helt korrekt utan att tappar och förvrida innehållet i .vro filer? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.