Terzy Postad 19 november 2007 Postad 19 november 2007 Hej jag ska se om jag kan förklara detta på nått sätt... Använder after effekt Jag förminskar en bild till ca 1/4 av bildrutan sedan kör jag en mask så att jag kan visa så mycket av bilden jag vill tex skära ut en gubbe eller nått sånt. jag vet hur jag kan få masken att röra sig när jag flyttar punkterna. Men hur får jag hela bilden att flytta sig. för när jag fösöker flytta runt grundbilden så hamnar den bara på det stället den flyttar den till. Jag vill att den ska komma in från ena sidan sedan under tidens gång gå ur andra sidan. Men den bara stannar på det stället jag flyttar den till... Någon som förstår mitt problem? och i så fall hur ska jag göra 0 Citera
mawi Postad 20 november 2007 Postad 20 november 2007 Hoppas jag fattade dig rätt. Flytta bilden dit du vill att den ska börja. Markera ditt lager tryck P och ticka sedan den lilla klockan. Åk fram i timeslidern och flytta nu din bild dit du vill att den ska vara vid denna tid. OBS. tryck nu inte på klockan. AE sätter automatiskt keyframes åt dig. 0 Citera
Terzy Postad 20 november 2007 Författare Postad 20 november 2007 jag vet inte varför men jag var tvugen att trycka på klockan ändå och då funkade det... Något jag gjorde fel från början? finns det ett kortkomando för att göra en keyframe? vilket Går det att få bilden att snurra också under tiden? hur i såfall tack i förhand 0 Citera
mawi Postad 20 november 2007 Postad 20 november 2007 För att få lagret att snurra så gör du likadant fast sätter keys på rotation ®. Dessa fundamentala frågor måste gå att hitta i manualen tämligen lätt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.