Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

... eller vad man får om man korsar Antony Hopkins regi/produktion/skådespel(och musik???) med både David Lynch och Satoshi Kon?

Tja... som älskare av 'cinema de la weirdo' så måste jag ju erkänna att jag är väldigt nyfiken... tydligen hade jag missat trailern på quicktime när den kom ut... men omåttligt intressant verkar det ju...:p

Sedan är det ju ännu mer creepy att jag och en kompis suttit och filat på ett manus där en massa konstiga saker händer, folk som faller in och ut ur drömmar, och jag hela tiden fick inspiration av Eurythmics gammla dänga Sweet Dreams Are Made of This... men å andra sidan satt jag ju och skrev ett manus som påminde läskigt mycket om temat i Matrix Revolutions innan jag ens hade sett den filmen... men jag får väl helt enkelt inse att det kanske ligger i tidsandan just nu... och att jag läser in mina idéer lite väl mycket i andras skapelser, här ska inte stämmas i onödan;)

edit: kul också att i en sån här udda film kommer det en man i bakgrunden och utbrister i sann Lynch-anda att "This is digital, man! Film is out, it's obsolete! This is digital, man!"... haha... inte ens antony hopkins har undkommit den stora film vs video striden:p

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...