Jump to content

Liten bild?

addel

Recommended Posts

Hej jag vet inte vad som är problemet men när jag lägger in det jag har filmat och redigerat i AE

i Premiere då blir bilden liten ? jag har gjort en litet klipp seperat i AE där jag presenterar vad filmen heter etc, och sen har jag importerat den i premiere problemet är att det klippet är stort men filmen i säg är liten alltså inte helskärm som presentationen. dessutom blir kvalitén på både presentationen och filmen sämre? vad gör jag för fel, och hur återställer jag det?

mvh/addel

Hej jag vet inte vad som är problemet men när jag lägger in det jag har filmat och redigerat i AE

i Premiere då blir bilden liten ? jag har gjort en litet klipp seperat i AE där jag presenterar vad filmen heter etc, och sen har jag importerat den i premiere problemet är att det klippet är stort men filmen i säg är liten alltså inte helskärm som presentationen. dessutom blir kvalitén på både presentationen och filmen sämre? vad gör jag för fel, och hur återställer jag det?

mvh/addel

Hur har du exporterat materialet från AE?

Utan svar på detta är det nästintill omöjligt att hjälpa dig...

jo det har jag gjort via render queue och valt Quick time som format, en till fråga jag har är

Blir kvalitén på bilden sämre om jag fångar bandet från videokameran först till Windows movie maker och sen importerar det till Premiere? för att om man kolla direkt ifrån kameran till TVn så är bilden bra men när man kollar via WMM så är bilder sämre? Om ni undrar varför jag inte fångar videon via premiere så är det därför att kameran jag har enbart har firewire ingång och mitt uttag till firewire fungerar inte? så därför är jag tvungen att fånga från en annan dator som har firewire men är för dålig för att stödja premiere system specifikationer, om ni kan hjälpa mig men att få igång min firewire är jag evigt tacksam :D

/addel