Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Skulle behöva lite hjälp med en sak som jag tycker är lite klurig!

Har ett uppdrag från en kund som vill ha en "Varningstext" inlagd innan DVD - Menyn startar!

Han menar en sådan text som finns med på DVD:s som man köper. Alltså där man varnar för att kopiera mm. Fattar inte hur jag skall göra detta. När man gör en meny i Premiere Elements

så är det ju där filmen startar. Hur kan jag få in en varningstext innan Menyn kommer?

Tacksam för all hjälp!

Hasse!

Posted
Hej!

Skulle behöva lite hjälp med en sak som jag tycker är lite klurig!

Har ett uppdrag från en kund som vill ha en "Varningstext" inlagd innan DVD - Menyn startar!

Han menar en sådan text som finns med på DVD:s som man köper. Alltså där man varnar för att kopiera mm. Fattar inte hur jag skall göra detta. När man gör en meny i Premiere Elements

så är det ju där filmen startar. Hur kan jag få in en varningstext innan Menyn kommer?

Tacksam för all hjälp!

Hasse!

Du lägger helt enkelt denna text före menyn på tidslinjen.

Lycka till...

Mvh

Joel.N

Posted
Du lägger helt enkelt denna text före menyn på tidslinjen.

Lycka till...

Mvh

Joel.N

Hej!

Tack för ditt svar.

Men när jag går till dvd menyn kan jag väl inte styra det.

Då kommer ju menyn direkt när man väljer "Bränn DVD"

Eller har jag fel.

Kan jag göra på ett annat sätt?

Hasse!

Posted
Hej!

Tack för ditt svar.

Men när jag går till dvd menyn kan jag väl inte styra det.

Då kommer ju menyn direkt när man väljer "Bränn DVD"

Eller har jag fel.

Kan jag göra på ett annat sätt?

Hasse!

Nu blev jag faktiskt lite osäker själv eftersom att jag inte själv jobbar i elements utan i Adobe Premiere Pro CS3, samt att jag tidigare har jobbat i billigare (som elements ungefär 1000:-) program som tex Pinnacle Studio (som är hatat av flertalet här på Voodoo), men som jag tyckte var okej att jobba med, och där går det att lägga texter (och även annat material) före DVD-menyn på sättet jag beskrev tidigare.

Vi får "helt enkelt" hoppas på att någon annan här på forumet som jobbar med elements kan svara på frågan.

-Men om det inte löser sig för dig, så är du välkommen att kontakta mig via min e-post, så kan vi säkert göra en bra "deal" genom att jag "helt enkelt" gör detta lilla jobb åt dig.

Hör av dig vid intesse...

Mvh

Joel.N

joel@proffex.se

Posted
Nu blev jag faktiskt lite osäker själv eftersom att jag inte själv jobbar i elements utan i Adobe Premiere Pro CS3, samt att jag tidigare har jobbat i billigare (som elements ungefär 1000:-) program som tex Pinnacle Studio (som är hatat av flertalet här på Voodoo), men som jag tyckte var okej att jobba med, och där går det att lägga texter (och även annat material) före DVD-menyn på sättet jag beskrev tidigare.

Vi får "helt enkelt" hoppas på att någon annan här på forumet som jobbar med elements kan svara på frågan.

-Men om det inte löser sig för dig, så är du välkommen att kontakta mig via min e-post, så kan vi säkert göra en bra "deal" genom att jag "helt enkelt" gör detta lilla jobb åt dig.

Hör av dig vid intesse...

Mvh

Joel.N

joel@proffex.se

Hej Joel!

Tack för ditt intresse!

Jag har pratat med Scandinavianphoto idag ang detta, och som svar fick jag att det inte går.

Inte ens med Elements pro, där finns ju inga DVD meny möjligheter alls. Han rekomenderade att skaffa Encore och göra menyerna där.

Antar att det är så det funkar även med E.Pro också.

Så det är bara att bita i...... och lära sig Encore!

Om det finns nån annan här på forumet som kan lösa detta utan Encore så är ni välkommna att höra av er

Tack än en gång Joel för ditt intresse.

Mvh

Hasse

Posted

Vad jag gör är att jag använder mig utav "Puremotions DVD-Lab PRO 2" (Känt program inom custom.swesub världen). Det är ett program som slutför hela projektet till en DVDfilmer. Bilderna till menyn gör jag alltid i Photoshop. Iaf så om du eporterar din film från Premiere till DVD som du sparar på datorn (.vob filer) så kan programet använda sig uteav dessa med. Det du gör för att skapa förtexten är att du gör en film där all text står och exporterar även den till DVD som sparas på datorn. Lägger in den i programet och lägger dne som "First Play"

vilket gör att den spelas upp direkt när du sätter in dvdskivan i spelare.

Om detta verkar något för dig så skriv här så förklarar jag mer då:)

Posted
Hej Joel!

Tack för ditt intresse!

Jag har pratat med Scandinavianphoto idag ang detta, och som svar fick jag att det inte går.

Inte ens med Elements pro, där finns ju inga DVD meny möjligheter alls. Han rekomenderade att skaffa Encore och göra menyerna där.

Antar att det är så det funkar även med E.Pro också.

Så det är bara att bita i...... och lära sig Encore!

Om det finns nån annan här på forumet som kan lösa detta utan Encore så är ni välkommna att höra av er

Tack än en gång Joel för ditt intresse.

Mvh

Hasse

Okej, jag måste visst förtydliga mig lite känner jag nu...

Jag skrev inte att jag gör detta i Premiere Pro CS3, men det uppfattades kanske så...

Faktum är att det i Premiere Pro "inte ens" går att bränna en vanlig DVD, utan programmet är helt integrerat med Encore där man gör såväl menyer och bränner DVD:s.

Självfallet har jag även Encore...

(Jag har hela Premium Production CS3, och i detta ingår en mängd olika program, bland annat dessa två nämnda, och dessutom mitt "favoritprogram" AE (After Effects) som är ett effektprogram där man kan "trolla" med sina filmer, dvs lägga till eller ta bort "saker" som inte finns med på orginalfilmen mm)

Hoppas att jag nu varit tydlig nog, -och mitt tidigare "erbjudande" kvarstår..

Mvh

Joel.N

PS. Jag glömde tillägga att jag själv har en "Piratkopiering Förbjuden-text", samt en animering av min logga mm före DVD-menyn kommer upp i mina egna produktioner, så jag både VET att det går OCH hur man gör...

Posted
Vad jag gör är att jag använder mig utav "Puremotions DVD-Lab PRO 2" (Känt program inom custom.swesub världen). Det är ett program som slutför hela projektet till en DVDfilmer. Bilderna till menyn gör jag alltid i Photoshop. Iaf så om du eporterar din film från Premiere till DVD som du sparar på datorn (.vob filer) så kan programet använda sig uteav dessa med. Det du gör för att skapa förtexten är att du gör en film där all text står och exporterar även den till DVD som sparas på datorn. Lägger in den i programet och lägger dne som "First Play"

Hej och tack för ditt inlägg!

Jag tror jag förstår hur du menar.

Alla produktioner jag gör i PE sparar jag i en mapp, och bränner sedan DVD`n i Nero.

Om jag gör en liten film med varningstexten utan någon meny och även sparar den i en mapp kan jag då lägga den tillsammans med den andra filmen? Om jag lägger den först innan den andra filmen i Nero...skulle det funka?

Tacksam för lite assist!!!

Och Tack till Joel för ditt erbjudande kanske kan det komma till pass senare.

Mvh

Hasse!

Posted

Hej!

Jag tycker detta låter intressant!

Kan du ge mig mer info?

Mvh

Hasse