Jockzon Posted June 18, 2004 Share Posted June 18, 2004 trixar med en DVD där jag och en kompis spelat in kommentatorspår till filmen. men mitt problem är: Ljudfilen med kommentatorspåret går snabbare än filmen och är nästan 10 sek kortare än filmen. Hur skall jag göra för att sakta ned kommentarerna? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Technician Posted July 4, 2004 Share Posted July 4, 2004 Använd cool edit ,,sänk hastigheten så att den matchar tiden med filmen ,,sen höjer du pitchen ,,så att rösten inte låter konstig ! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilhelm Posted July 4, 2004 Share Posted July 4, 2004 Både i Wavelab och Soundforge kan du time stretcha. (jag tror den funktionen finns i Cool edit också, det borde den göra) Då behöver du inte pitcha upp rösten efteråt... är det mycket som skall stretchas så kommer det låte underligt. men några procent kan man kanske komma undan med. Det kanske är bättre att lägga till lite tid i mellanrum mellan meningar och så... där det är tyst. Vilket Wave editing program som helst funkar för det. Wavalab är väl det mest kompetenta. där kan du göra det mesta. Soundforge är inte dumt det heller... inte cool edit heller för den delen. :) Jag kör med wavelab. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jockzon Posted July 6, 2004 Author Share Posted July 6, 2004 Jag får tacka så hemskt mycket för svaren. Har testat ett antal programvaror, av vilka inget har uppfyllt det jag vill ha. Men nu kanske jag kan slutföra mitt arbete och gå vidare :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts