Gå till innehåll

när jag har filmat och ska kolla på det i kameran så funkar det inte!?

Recommended Posts

Postad

heejsan!

jah har en CAnon xm 1:a och när jag har filmat och är klar så ska jah kolla på det i kameran men tyvär ingen bild!? Fattar inget!

kan det vara för man har använt ett band fler gånger en en gång ! ?

lr nån inställning? har ju funkar asbra å så innan !?

lr vad kan det vara?

Postad
heejsan!

jah har en CAnon xm 1:a och när jag har filmat och är klar så ska jah kolla på det i kameran men tyvär ingen bild!? Fattar inget!

kan det vara för man har använt ett band fler gånger en en gång ! ?

lr nån inställning? har ju funkar asbra å så innan !?

lr vad kan det vara?

1: Ja de kvar vara så

2: Testa att reseta den.

3: överför de till datorn fungerar det?

Övrigt, BYT BAND! använd dem max 2 gånger styck! Köp storpack, typ 10 band som ligger hemma, 2 band i fickan när du är ute och filmar osv, det är inte så farligt dyra när du köper många, och köper du ennu fler så blir de deståbilligare!

Postad

För det hela började med att vi hade filmat och kunde se allt i kameran men sedan när vi skulle lägga in det så hände nått så går det inte att se nått mer på den filmen ! ? så jah fattar inte vad som ka nha hänt!

Nej det funkar inte att köra över det till datorn jah har försökt flera gånger! Hört att man inte ska ha sony band i en canon xm 1:a och det har jag, så jah få sticka in till stan imorgon och köpa nya band!

Men det dumma är ju bara att vi har mkt på den rullen som vi skulle ha till filmen :(

Tack så mkt för svar! skriv fler om nån annan kan veta vad det är !

Postad

IFALL BANDET FUNGERAR I EN ANNAN KAMERA SÅ ÄR DET FEL PÅ DIN KAMERA SOM DU SPELADE IN PÅ.

Kör med rengins band i detta fall, om det inte löser, service. Och sen förstår jag inte hur du fick tag på denna kamera, rätt dyr för att inte kunna något om den :S

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...