Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Har jobbat länge nu i preimere pro och känner att det är dax att uppgradera mig till den nya sc3.

Funderar samtidigt på att köpa en ny dator (pc) och vill ha en som är bärbar så man kan ta med sig den.

Undrar om någon har en bärbar dator eller kan rekommendera en som skulle fungera för det nya Premiere programmet (ska köpa en uppgradering).

Tack på förhand! // Göran

Postad
Hej!

Har jobbat länge nu i preimere pro och känner att det är dax att uppgradera mig till den nya sc3.

Funderar samtidigt på att köpa en ny dator (pc) och vill ha en som är bärbar så man kan ta med sig den.

Undrar om någon har en bärbar dator eller kan rekommendera en som skulle fungera för det nya Premiere programmet (ska köpa en uppgradering).

Tack på förhand! // Göran

Utan att rekommendera någon speciell vill jag ändå tipsa om att köpa en Pc med bra processor, läs med dubbla kärnor (eller mer) och framförallt med mycket Ramminne, dvs helst 2Gb eller mer. (Har du Win Xp kan du max ha nytta av 3Gb)

Dessutom är det alltid bra med en stor hårddisk, men här kommer du troligen att få komplettera med externa ändå om du jobbar med videofilm som tar mycket utrymme.

Mvh

Joel.N

Postad
Kanon, allt är bra så man har det i bakhuvudet då man letar, tack!

Jag skulle ta en Mac book ifall du ligger i 10.000klassen, de går att installera Windows på och som jag ser så har den kraftigast processor i 10k prisklassen också. Sen köp inte ram via APPLE utan köp de från tex dustin då de är mycket billigare. Tror de kostar 500kr per 1gb sticka, mendans apple tar 1000kr

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...