Nicke W Postad 14 augusti 2007 Postad 14 augusti 2007 Min Panasonic NV-GS65 har lagt av och det kostar över en fjärdedel av kameran pris att få den reparerad... Så, nu behöver jag en ny DV-kamera. Har en del liggandes på band och är inte helt övertygad om att den nya tekniken med hårddiskar, DVD-skivor och annat faktiskt ger lika hög kvalitet som band. Så, vad tycker ni jag ska köpa? Har snöat in lite på Panasonic, men hittar också ett par stora nackdelar med ovanstående modeller, eftersom de bla a inte har uttag för hörlurar eller mikrofon... (!) 0 Citera
Joel.N Postad 14 augusti 2007 Postad 14 augusti 2007 Själv har jag en GS-500, och den kan jag verkligen rekommendera... Jag kan även påpeka att den faktiskt har en mic-ingång, men tyvärr inget hörlursuttag, men detta går tydligen också att lösa... (Läs en tråd om detta som är aktuell just nu, trådskaparen är "Megavatti" Mvh Joel.N 0 Citera
megawatti Postad 14 augusti 2007 Postad 14 augusti 2007 Själv har jag en GS-500, och den kan jag verkligen rekommendera... Jag kan även påpeka att den faktiskt har en mic-ingång, men tyvärr inget hörlursuttag, men detta går tydligen också att lösa... (Läs en tråd om detta som är aktuell just nu, trådskaparen är "Megavatti" Mvh Joel.N Japp älskar värkligen denna kamerna, dock saknar den som sagt hörlurutag, men det går att fixa såhär, Den ger värkligen fina bilder och är lätt att tex keya med. Lyckades få ett mycket bra resultat med ett skrynkligt lakarn och ett fåtal lampor, testade samtidigt med min sony men de gick inte alls. Något som är en stor fördel med denna kamera är o.i.s funktionen och macro-zoomen. Vid macro-zooming får man ett väldigt kort bränvidd och de är riktigt snyggt. http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?p=120714#post120714 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.