jazzyBing Postad 27 juli 2007 Postad 27 juli 2007 Hej! Jag ha tidigare haft en sony via skolan, exposior, shutterspeed, whitebalance, zebra, maunel/autofocus...söker nu en kamera som ha dessa funktioner men som fungerar bättre i mörker....jag vet att man kan kombinera shutterspeed med exposore med mera tillsammans med rätt ljusbelynsing men korningheten/grynigheten kvarstog, alltså dålig kvalité i mörker...ha tidigare hölrt att en kamera ha olika paneler...en kamrea som ha tre paneler ta upp ljusbättre och fungera bättre i mörker...stämmer detta? Söker somsagt en kamera som kan fungera bra i mörker, ha shyssta focuseringar så man kan göra skärpdjup i dialoger med mera + en del mauela inställningar! hör av er om ni har förslag på bra kameror, hemsida eller butiker. Jazz 0 Citera
MovieSwede Postad 27 juli 2007 Postad 27 juli 2007 Hur mycket pengar vill du lägga? Sen ha inte övertro på kamerors förmågor i mörker, även om de kan filma i svagt ljus betyder det inte att de kan filma bra. Kameror behöver ljus. 0 Citera
jazzyBing Postad 29 juli 2007 Författare Postad 29 juli 2007 Hur mycket pengar vill du lägga? Sen ha inte övertro på kamerors förmågor i mörker, även om de kan filma i svagt ljus betyder det inte att de kan filma bra. Kameror behöver ljus. Jag kan lägga ut runt 20 000-25000....är sugen på å köpa en kamera...hört att man kan hyra...men känner att det är riktigt kul att bara sticka ut och filma en kortfilm i skogen bara så där...lite smidigare i fall man ha en egen kamera 0 Citera
MovieSwede Postad 30 juli 2007 Postad 30 juli 2007 Hyra kamera resulterar ofta i att man inte filmar nått överhuvudtaget. För omständigt i många situationer. Har du däremot en större produktion under en begränsad tid så kan det vara ett bra alternativ. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.