Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ska börja med ett projekt snart, i en Scen ska de vara en person sittandes framför en tv och titta ut över sin överbevaknings kamera eftersom de är några ungdomar utanför, jag vill att de ska zoomas in mot tv:n och sedan ut på andra sidan till riktig bild, och tvärt om.

Problem jag stöt på, jag får de inte att se helt snyggt ut, vill få de så smooth som möjligt.

Problem nr 2, jag får ränder på tv, svarta block som åker ner.. Ja ni vet. Hur får man bort dem? något jag kan ställa in på skärmen?

Postad
Ska börja med ett projekt snart, i en Scen ska de vara en person sittandes framför en tv och titta ut över sin överbevaknings kamera eftersom de är några ungdomar utanför, jag vill att de ska zoomas in mot tv:n och sedan ut på andra sidan till riktig bild, och tvärt om.

Problem jag stöt på, jag får de inte att se helt snyggt ut, vill få de så smooth som möjligt.

Problem nr 2, jag får ränder på tv, svarta block som åker ner.. Ja ni vet. Hur får man bort dem? något jag kan ställa in på skärmen?

Mitt förslag;

Låt personen titta på en svart/avstängd Tv-skärm vid inspelningen av filmen.

Vid redigering i exempelvis AE lägger du in önskad "minibild" på skärmen som sedan du kan "zooma" in med perfekt resultat, för att fortsätta "inzoomningen" till helbild med riktig bild på "andra sidan"...

Lycka till.

Mvh

Joel.N

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...