megawatti Postad 24 juli 2007 Postad 24 juli 2007 Ska börja med ett projekt snart, i en Scen ska de vara en person sittandes framför en tv och titta ut över sin överbevaknings kamera eftersom de är några ungdomar utanför, jag vill att de ska zoomas in mot tv:n och sedan ut på andra sidan till riktig bild, och tvärt om. Problem jag stöt på, jag får de inte att se helt snyggt ut, vill få de så smooth som möjligt. Problem nr 2, jag får ränder på tv, svarta block som åker ner.. Ja ni vet. Hur får man bort dem? något jag kan ställa in på skärmen? 0 Citera
pld Postad 24 juli 2007 Postad 24 juli 2007 Är det nästan inte bäst att filma tv:n och köra bild i bild? /Jesper 0 Citera
megawatti Postad 25 juli 2007 Författare Postad 25 juli 2007 jo kanske, men jag får ju svarta och tjocka sträck, hur fixar jag de? 0 Citera
Joel.N Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 Ska börja med ett projekt snart, i en Scen ska de vara en person sittandes framför en tv och titta ut över sin överbevaknings kamera eftersom de är några ungdomar utanför, jag vill att de ska zoomas in mot tv:n och sedan ut på andra sidan till riktig bild, och tvärt om. Problem jag stöt på, jag får de inte att se helt snyggt ut, vill få de så smooth som möjligt. Problem nr 2, jag får ränder på tv, svarta block som åker ner.. Ja ni vet. Hur får man bort dem? något jag kan ställa in på skärmen? Mitt förslag; Låt personen titta på en svart/avstängd Tv-skärm vid inspelningen av filmen. Vid redigering i exempelvis AE lägger du in önskad "minibild" på skärmen som sedan du kan "zooma" in med perfekt resultat, för att fortsätta "inzoomningen" till helbild med riktig bild på "andra sidan"... Lycka till. Mvh Joel.N 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.