Gå till innehåll

Använda Avid i Mac


Recommended Posts

Hej,

 

Har nyligen avslutat en två årig filmutbildning. På utbildningen klippte vi i Avid Xpress PRO till PC. Vid utbildningens slut fick möjligheten att köpa ett Avid paket för halva priset. Jag köpte mig ett Avid anpassad för Mac, då jag är ägare till en. Programmet har jag nu installerat utan problem.... Det är när jag ska öppna mina projekt från min externa hårdisk som problem uppstår. Filerna är i .avb, .avd och .avs format. Jag kan nämligen inte öppna dem. Varför kan jag inte de? Och hur ska jag gå till väga för att fixa de?.... De här är projekt som jag inte hann avsluta i skolan. Flera av projekten ska visas på festivaler i augusti, så de börjar bli lite bråttom.... Tacksam för snarast svar!

 

 

/Michael

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du provat att öppna själva projektfilen genom att högerklicka och välja öppna med, så du startar Avid genom att öppna ditt projekt?

 

Inte för att jag vet om detta kommer hjälpa då jag inte har någon erfarenhet av Avid, men det kan ju vara värt att prova.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
Hej,

 

Har nyligen avslutat en två årig filmutbildning. På utbildningen klippte vi i Avid Xpress PRO till PC. Vid utbildningens slut fick möjligheten att köpa ett Avid paket för halva priset. Jag köpte mig ett Avid anpassad för Mac, då jag är ägare till en. Programmet har jag nu installerat utan problem.... Det är när jag ska öppna mina projekt från min externa hårdisk som problem uppstår. Filerna är i .avb, .avd och .avs format. Jag kan nämligen inte öppna dem. Varför kan jag inte de? Och hur ska jag gå till väga för att fixa de?.... De här är projekt som jag inte hann avsluta i skolan. Flera av projekten ska visas på festivaler i augusti, så de börjar bli lite bråttom.... Tacksam för snarast svar!

 

 

/Michael

 

 

Som jag fattar de så får du inte upp filerna i avid. Men om det går att öpppna projektet så gör du så här ha avid stäng gå in på fire discen, gå in under mappen där du har alla filer, gå in i mxf mappen leta reda på de två avid databas filer radera dom, gå sen till omfi mappen, ta även bort dom två avid data base filerna här med sen starta avid så kommer avid att bygga om data basen och nu förhoppningsvis kommer du hitta filerna funkar inte de så väljer du alla bins i projekt och relinkar om filerna så ska avid hitta dom själv hoppas du lyckas

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...