Gå till innehåll

Manus: Dejavu (14 sidor)


Scriptures

Recommended Posts

Titel: Dejavu

Voodooversion: 1

 

 

Joel går igenom samma skit varje dag och varje dag vaknar han med sån jävla bakfylleångest. Hans polare fortsätter med samma fattiga attityd att it's all good, men Joel vill bryta mönstret.. men går det? Kanske finns det ondare krafter bakom hans personliga helvete.

 

Plockade ihop det här en vacker sommardag.. fick iden när jag satt och käka en mostallrik och väntade på polarna för att gå till systemet.. vore nice att få lite feedback, vi ska filma det innan sommaren är slut är det tänkt.

DEJAVU.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Hej Scriptures

Lite granna som filmen "Måndag hela veckan" med Bill Murray. Groundhog Day (1993) hette den på engelska.

Fast i den filmen så försöker ju huvudkaraktären bättra sig och lyckas ju tillslut.

I ditt manus finns det inte så mycket ljus i tunneln. :) Har du tåliga kompisar som kan spela dessa storrökande tuffingar? Jag hade då spytt trasor på ett tidigt stadium :D.

Dessa effekter med att det skall gå blixtsnabbt ganska ofta. Vad skall de ge för känsla? Kan bli komiskt och det var väl inte tanken? T.ex. räcker väl att man ser att de äter mostallrik. I nästa scen förstår ju alla att de ätit färdigt. Hela inmundigandet i uppsnabbad realtid behövs väl inte ?

Ett fungerande manus som kan bli bättre om Joel ser någon möjlighet att bättra sig.

 

Själv har jag aldrig skrivit manus, endast regiserat och fotat en kortfilm på 3 minuter där mina barn och en kompis till dem är med. "En mördare går lös". Blev faktiskt både spännande och rolig (bloopers på slutet), trots tung trafik utanför vårt hus, som störde ljudet en del. Spännande musik, pistolskott och publikskratt gör väldigt mycket på slutresultatet.

 

Min första post här på forumet :). Fortsätt att förverkliga manuset till film Scriptures.

Länk till kommentar
Share on other sites

Som jag sade tidigare tyckte jag det var bra. Går att tolka det här manuset på minst tre olika sätt.

 

Sen att jag skrattade på vissa ställen säger väl mer om min vridna humor. Gillar tex "sånger från andra våningen."

 

Ska läsa "Tystnad" när jag får tid!

 

Kämpa på!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...