Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Har ett problem när ja ska föra Över film ifrån min dv kamera till mitt redigeringsprogram (vegas)

När jag ansluter kameran till datan så kommer det upp te.x öppna med vegas.

Gör det, klickar på importera film. Sen verkar det som om att det "tekninska" rec,play mm funkar men inte att få in själva filmen i datorn.

Någon som vet vad det kan vara för fel? Felinställning på kameran? (XM1)

joakim

Postad

jag håller inte på med vegas men ahr haft samma problem med pinnaclen många gåner innan jag lärde mig. I pinnacle finns hitta videokällan. så man ställer in i programet var man ska spela över grejer ifrån. så om du testat det? eller om du vet var det finsn i programet så testa.

Har du överfört tidigare till datorn? kan ju vara bra och veta om det är någon annan som är hajare på vegas än mig själv.

Hopaps det hjälpte lite kanske.. lycka te..

Postad
jag håller inte på med vegas men ahr haft samma problem med pinnaclen många gåner innan jag lärde mig. I pinnacle finns hitta videokällan. så man ställer in i programet var man ska spela över grejer ifrån. så om du testat det? eller om du vet var det finsn i programet så testa.

Har du överfört tidigare till datorn? kan ju vara bra och veta om det är någon annan som är hajare på vegas än mig själv.

Hopaps det hjälpte lite kanske.. lycka te..

ok, tackar.

På vegas finns det capture video, sen väljer man dv eller HD etc.

Men det är sen när man ska importera som det inte funkar, allt tekniskt funkar play,rec.etc. men ingen bild kommer. riktigt skumt.

Postad

Testa att klicka avbryt på det fönstret som kommer upp när du sätter på kameran och öppna sedan Vegas genom skrivbordet eller vart du har programet.

/Jesper

Postad
Testa att klicka avbryt på det fönstret som kommer upp när du sätter på kameran och öppna sedan Vegas genom skrivbordet eller vart du har programet.

/Jesper

testade att göra detta men funkade inte.

Testade även på en mac, doms program. funkade heller inte.

Kan det vara fel på kameran eller är det något med sladden?

Postad
testade att göra detta men funkade inte.

Testade även på en mac, doms program. funkade heller inte.

Kan det vara fel på kameran eller är det något med sladden?

Är det ingen som vet?

Testade att köpa en annan firewire kabel idag för att jag har läst i vissa trådar att själva sladden kan ha varit sönder? men det var samma.

ska filma en grej nästa vecka som måste vara klart om några veckor så jag ligger dåligt till:(

Postad

Du vet att FireWire kablar inte rekomenderas Plug and play, Utan rekomenderas med att kopplas in när datorn är avstängd, Annars kan chippen (inte bokstavligt) brinna up.

Postad
Du vet att FireWire kablar inte rekomenderas Plug and play, Utan rekomenderas med att kopplas in när datorn är avstängd, Annars kan chippen (inte bokstavligt) brinna up.

Okej, ska testa det!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...