Dark_tree Postad 26 maj 2007 Postad 26 maj 2007 Kändes bäst att starta ett nytt ämne än att hålla på att fråga angående mitt i någons annan tråd.....Nu är de så attja har filmat material med en panasonic dvx 100...detta materialet ska sedna gå på tv på hösten...men ja tror att ja inte valde att filma 25 p inställningen och tog cinema....blir de problem om man ska sedan regidigera de? jag syfta då på interlace /progressive grejen. 0 Citera
vilcans Postad 26 maj 2007 Postad 26 maj 2007 Cinema-inställningen är om jag minns rätt hur kameran ska reagera på ljus, alltså hur ljus en pixel ska vara baserat på hur mycket ljus som träffar den. Alltså något i stil med gammakorrigering. Cinema-inställningen försöker efterlikna hur fotografisk film reagerar på ljus, så att det ser filmlikt ut. Det har inget med 25p eller 50i att göra. Om du inte har filmat med 25p så har det varit 50i. Båda går alldeles utmärkt att visa på TV. 0 Citera
megawatti Postad 10 juni 2007 Postad 10 juni 2007 25p är också lättare att redigera en 50i. Presitionsmäsigt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.