Mr Orange Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 Jag har börjat baklänges om man ska säga så med mitt projekt, jag har först kommit på namnet, lite av storyn o.s.v. jag har tänkt göra tre filmer: Blood resurrected Blood resurrected II: Midnight special slutligen: Blood resurrected III:(vad ska jag ha sen?) har tänkt typ: Killer at heart eller något liknanande. kom gärna med tips, är filmnamnen i sig dugliga?? 0 Citera
Mr Orange Postad 25 maj 2007 Författare Postad 25 maj 2007 har ingen jävla aning, ville bara dela upp det i tre filmer, och råkade samma dag höra CCR- Midnight special och tänkte att den måste jag ha i en av filmerna, så jag döper en av dom till just Midnight special. 0 Citera
Simon W Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 Så den titeln har ingen koppling till filmens innehåll?... Ok. Kan du berätta det lilla av storyn du kommit på? 0 Citera
Mr Orange Postad 25 maj 2007 Författare Postad 25 maj 2007 nääe, det lät mest lite scary :P Jo asso det e ju såhär att sååå mcyket story finns kanske inte men iaf: En kille blir på nåt sätt uppjagad av sin pappa på ett tak(pappan är ilsken) de slåss lite och till sist får sonen en gaffel i ryggen och faller ner från taket. killen bryter nacken men överlever mirakulöst, fast han e en helt annan person, och börjar då gå rampage och döda de som gjort honom ont, eller de som bara allmänt står i hans väg. 0 Citera
Simon W Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 Ok. Kör hårt. Idé? Tja, "Blood resurrected III: Bloody Monday" kanske eller "...:More Gore - More Score" Äh, jag vet inte. Lite för sent för "kvalité". ;) 0 Citera
Mr Orange Postad 25 maj 2007 Författare Postad 25 maj 2007 tackar, planerar väl att börja med detta i sommar förhoppningsvis... det va inga dåliga exempel med tanke på den här tiden på dygnet! Tack för hjälpen! 0 Citera
Simon W Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 För all del. När du har ett utkast eller manus kan du ju gärna posta det under "Kolla mitt manus". Vore intressant att läsa... och det är ju alltid bra att få lite konstruktiv kritik. 0 Citera
Mr Orange Postad 25 maj 2007 Författare Postad 25 maj 2007 Det ska jag allt göra! inte kanske för att ett splatterfilmsmanus kanske är så rafflande att läsa men iaf 0 Citera
Simon W Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 Åja, underskatta inte vad en schysst story kan göra för en film. Ge manuset lite tid, tycker iaf jag. Jacksons Braindead var ju inte bara gory, utan också en bra story. Och rolig. ;) 0 Citera
Mr Orange Postad 26 maj 2007 Författare Postad 26 maj 2007 det har du rätt i, och det är en av mina splatterfavoriter, så ja kan ju försöka inspireras mer av den:P om du har några fler fyndiga alternativ skulle de kunna vara tillhands, du kanske är mer klar i huvudet nu på morgonen? ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.