Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Undrar hur man gör ett snyggt bildspel med bra ljudkvalitet.

Gjorde för ett tag sedan ett bildspel med övergångseffekter i Windows MovieMaker, SP2. I datorn såg slutresultatet rätt hyfsat ut, men när jag bränt ut det på DVD och spelade upp det på TV:n, blev bilderna "pixliga". Ut- och inzoomningarna och de olika effekterna (explosion/fade o.dyl.) blev hackiga, bilderna ville inte riktigt ”hänga med i svängarna”. Låten i mp3-format lät plåtigt, brusande liksom. Vad kan detta bero på?

Jag har en Dell Dimension 3000 med Intel Celeron D processor 345 på 3,06 GHz, 512 Mb DDR internminne, och Intel Extreme Graphics 2 integrerat grafikkort. DVD-brännaren kan bränna i 16 x, men jag ställde ned bränningshastigheten till 4x.

Är det någon inställning i programmet eller brännaren som jag missat? Är datorns prestanda för klen, eller är MovieMaker inte tillräckligt avancerat? Ska bilder och ljud vara i något visst format? Några rekommendationer?

Tacksam för svar, som alltid.

/21stCDB

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...