21st Century Digital Boy Postad 18 maj 2007 Postad 18 maj 2007 Undrar hur man gör ett snyggt bildspel med bra ljudkvalitet. Gjorde för ett tag sedan ett bildspel med övergångseffekter i Windows MovieMaker, SP2. I datorn såg slutresultatet rätt hyfsat ut, men när jag bränt ut det på DVD och spelade upp det på TV:n, blev bilderna "pixliga". Ut- och inzoomningarna och de olika effekterna (explosion/fade o.dyl.) blev hackiga, bilderna ville inte riktigt ”hänga med i svängarna”. Låten i mp3-format lät plåtigt, brusande liksom. Vad kan detta bero på? Jag har en Dell Dimension 3000 med Intel Celeron D processor 345 på 3,06 GHz, 512 Mb DDR internminne, och Intel Extreme Graphics 2 integrerat grafikkort. DVD-brännaren kan bränna i 16 x, men jag ställde ned bränningshastigheten till 4x. Är det någon inställning i programmet eller brännaren som jag missat? Är datorns prestanda för klen, eller är MovieMaker inte tillräckligt avancerat? Ska bilder och ljud vara i något visst format? Några rekommendationer? Tacksam för svar, som alltid. /21stCDB 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.