wall Posted May 3, 2007 Posted May 3, 2007 Jag är grön på detta med videoredigering och har ett litet problem, som säker är ett enkelt att lösa. Så här ligger det till: Jag har en .avi fil med följande data: General: Format : AVI Format/Info : Audio Video Interleave Format/Family : RIFF Bit rate : 4710 Kbps Video: Codec : DivX 5 Codec/Family : MPEG-4 Bit rate : 4344 Kbps Audio: Codec : ADPCM Codec/Family : ADPCM Codec/Info : Intel ADPCM Bit rate : 363 Kbps Channel(s) : 2 channels Sampling rate : 44 KHz Resolution : 4 bits Klippet fungerar perfekt då jag spelar upp det i windows media player (både ljud och bild fungerar). Problemet: Jag importerar klippet till adobe premiere elements 3.0, "File"-"Get media from"-"files and folders" så hamnar klippet under "Media". Högerklickar på det och väljer "Insert to timeline". Nu kommer problemet, ljudet följer inte med!!! Det enda som hörs är ett pulserande/hackande ljud.... Vad kan detta bero på? 0 Quote
Recommended Posts