Gå till innehåll

En idé till film. Kritik tack...


Alex Leo

Recommended Posts

Hej.

 

Jag har aldrig själv skrivit manus eller synopsis till film förr, men jag har en stor passion till film och till filmskapande. Hittade den här sidan igår eftermiddag efter att jag äntligen bestämt mig för att göra nånting åt mitt filmintresse, och min längtan att en dag få jobba med filmskapande.

 

Undrar om någon har lust att läsa igenom inledningen till ett synopsis jag har skrivit. Lägger upp det här.

 

Tack på förhand.

 

/Alex

Synopsis.rtf

Länk till kommentar
Share on other sites

 

hm, förstår inte riktigt poängen.

 

han tjatar och tillslut så går hon med på det.

mockaren hittar bandet och snor det.

 

antar att det skall vara en kortfilm, men känns inte

som att storyn har någon riktig poäng, eller

har den det?

 

att man inte ska filma sig själv när man har sex?

att man kan tjäna pengar på andra människor som

har filmat sig själva?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej, kul att du läste det.

 

Alltså, jag förstår att om det här vore hela storyn så skulle den vara helt poänglös. Det här är ju bara en inledning.

 

Jag la ut den bara för att se om nån var intresserad av att veta vad som händer efter den här händelsen. Vad händer med videofilmen de spelade in? Vad händer med hennes karriär osv... och varför blir det sån hysteri när en kändistjej råkar hamna på nätet t.ex. på en hemmasexvideo.

 

I fortsättningen till den här storyn så dyker det in en mängd karaktärer, som alla vill ha tag i den här filmen, innan den läggs ut på nätet. Det blir en sorts fartfylld jakt på en sexrulle. Och syftet är att kritisera hela den här hysterin kring kändisar som filmar när de har sex.

 

Tack för dina synpunkter. Jag kommer att lägga ut en fortsättning på historien så fort jag skrivit mer, om ni har synpunkter och idéer så vill jag gärna höra dem... som sagt: jag är ny på sånt här.

 

/Alex

 

Länk till kommentar
Share on other sites

 

ok, men tyvärr tycker jag att idéen inte känns så originel, man har ju läst ganska mycket om det i tidningarna. pamela andersson, paris hilton osv.

 

men kan du göra det till en rolig komedi/satir så kan det nog bli nått.

 

kanske ville de att filmen skulle spridas?

who knows....

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...