Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena, är ny på forumet.

Jo det är så att jag har tänkt att göra en ganska simpel effekt med hjälp av Blue Screen.

Vi hade tänkt filma en scen där någon utav skådespelarna befinner sig på tex oktoberfest, New York eller någon annan rolig plats. Nu till frågan:

Var kan jag hitta bra bakgrundsvideor som man kan använda, har sökt på altavista men bara hittat skräp. Tacksam för snabbt svar.

EDIT: Ajdå, råkade lägga i fel kategori

Postad
Tjena, är ny på forumet.

Jo det är så att jag har tänkt att göra en ganska simpel effekt med hjälp av Blue Screen.

Vi hade tänkt filma en scen där någon utav skådespelarna befinner sig på tex oktoberfest, New York eller någon annan rolig plats. Nu till frågan:

Var kan jag hitta bra bakgrundsvideor som man kan använda, har sökt på altavista men bara hittat skräp. Tacksam för snabbt svar.

EDIT: Ajdå, råkade lägga i fel kategori

Hej!

Jag tänkte bara upplysa dig om att upphovsrätten ÄVEN gäller bakgrundsbilder mm, dvs att du enbart får använda eget material eller material som du fått tillstånd att använda...

(OBS! Detta är inte menat som ett "moraltal",utan bara en som en upplysning ifall du inte visste...)

mvh

Joel.N

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...