peterfilm.se Postad 16 april 2007 Postad 16 april 2007 redigerar i pord studio Har en intervju på en strand med en mindre bra mic (3.5 mm) och ett vindskydd. Jag har lyckats plocka bort lite brus i audition som hördes när han inte snackade (i hans pauser), men bruset som ligger under tiden han snackar bli skit svårt. Det skrapas till i micken ibland och det låter inte bra. Försökt men är inte lätt blir inte bra. Dessutom slår ljudet igenom ibland. blir inte klok på om det är inspelningen som är sådant eller. hjälper inte om jag sänker volym ju. Noll koll på ljud. Peter 0 Citera
Luzer Postad 16 april 2007 Postad 16 april 2007 Då är det säkert under inspelning det har styrt över. Man får helt enkelt prova att rensa upp så gott det går, finns lite olika brusreduceringsverktyg som kan fungera bra ibland, dock alltid genom att man tuggar lite på de ljud och frekvenser man inte vill röra också, men överlag brukar resultatet bli bättre. Finns även verktyg som kan "laga" överstyrt ljud om det inte är alltför trasigt. De jag brukar använda är Waves X-noise till brustvätt och X-crackle till att få bort lite dist. Finns gratis demoversioner att ladda hem från waves hemsida. http://www.waves.com I ditt fall kanske det dock är enklast att låta någon annan göra det om du inte pysslar så mycket med ljudredigering. Finns tyvärr ingen magisk knapp eller ett superprogram som löser sånt där enkelt :( 0 Citera
peterfilm.se Postad 17 april 2007 Författare Postad 17 april 2007 Då är det säkert under inspelning det har styrt över. Man får helt enkelt prova att rensa upp så gott det går, finns lite olika brusreduceringsverktyg som kan fungera bra ibland, dock alltid genom att man tuggar lite på de ljud och frekvenser man inte vill röra också, men överlag brukar resultatet bli bättre. Finns även verktyg som kan "laga" överstyrt ljud om det inte är alltför trasigt. De jag brukar använda är Waves X-noise till brustvätt och X-crackle till att få bort lite dist. Finns gratis demoversioner att ladda hem från waves hemsida. http://www.waves.com I ditt fall kanske det dock är enklast att låta någon annan göra det om du inte pysslar så mycket med ljudredigering. Finns tyvärr ingen magisk knapp eller ett superprogram som löser sånt där enkelt :( Klippet är på en minut. Har du lust att titta på det. Mindre ersättning kan fixas. Ljudet är en del av ett arbetmaterial som jag skall använda för intagning på IHTV till helgen. Brådis :) Peter 0733795090 0 Citera
Luzer Postad 19 april 2007 Postad 19 april 2007 Oj, till helgen. Det hinner jag inte...sorry :( 0 Citera
peterfilm.se Postad 19 april 2007 Författare Postad 19 april 2007 Oj, till helgen. Det hinner jag inte...sorry :( Ok, det får väl bli väl med brus på intagningen, men intervjun är det absolut första som händer i filmen och därför vore det roligt att få bort bruset. Har du tid de närmsta veckorna att fixa det? 0 Citera
Luzer Postad 19 april 2007 Postad 19 april 2007 Ok, det får väl bli väl med brus på intagningen, men intervjun är det absolut första som händer i filmen och därför vore det roligt att få bort bruset. Har du tid de närmsta veckorna att fixa det? Jag har tid att titta på det de närmaste veckorna, sen får vi se vad det går att göra åt. Jag har inte så mycket brustvättpluggar installerade då jag aldrig behöver använda dom själva. Men jag kanske kan göra något litet ändå :) Jag pm:ar dig en ftp. 0 Citera
peterfilm.se Postad 20 april 2007 Författare Postad 20 april 2007 Jag har tid att titta på det de närmaste veckorna, sen får vi se vad det går att göra åt. Jag har inte så mycket brustvättpluggar installerade då jag aldrig behöver använda dom själva. Men jag kanske kan göra något litet ändå :) Jag pm:ar dig en ftp. Kanonschyst. Får se vad du kan göra helt enkelt. Det är inte så jättefarligt, bara att det är första klippet i filmen och hade varit bra att fixa till det. Håller på för fullt att redigera resten av filmen och har helt enkelt inte tid att ladda hem program och testa i hundra timmar. Höres 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.