andreasp_90 Postad 17 mars 2007 Postad 17 mars 2007 Tjena, ska köpa en videokamera snart, kanske en begagnad. Har kollat runt lite och hittat en billig "pd 150" (inte pd 170) men jag vet inte något om den och det finns inte mycket info om den. Någon har som har info om den, är den bra, har den en Firewireutgång (1394) och (eftersom den inte verkar produceras mer) kan man koppla upp den till/ har den stöd av adobe, så att man kan klippa filmen i premier pro?? Och är pd-170 bättre (troligtvis, men hur mycket)??? Tacksam för svar!!!! ;) 0 Citera
simonrahnster Postad 17 mars 2007 Postad 17 mars 2007 Tjena, ska köpa en videokamera snart, kanske en begagnad. Har kollat runt lite och hittat en billig "pd 150" (inte pd 170) men jag vet inte något om den och det finns inte mycket info om den. Du kan nog få ett hum om vad det är för kamera du planerar köpa om du tittar på pd 170. Det är ingen monsterskillnader egentligen. http://www.lrtv.se/sonypd170.htm Här har du en tråd där vi tar upp lite på vad som skiljer pd150/pd170 åt. http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=12379 Någon har som har info om den, är den bra, har den en Firewireutgång (1394) och (eftersom den inte verkar produceras mer) kan man koppla upp den till/ har den stöd av adobe, så att man kan klippa filmen i premier pro?? Ja. Kameran är bra, många tv-bolag använder den. Och den har firewire in/ut. Och den går att använda för intanking av material till datorn från premiere. Och är pd-170 bättre (troligtvis, men hur mycket)??? Tacksam för svar!!!! ;) Kolla i tråden ovan. Jag tycker pd 170 är bättre (vilket den borde vara) med tanke på att det är en nyare version på en redan bra fungerande kamera. Ljudet ska tydligen vara bättre (mindre brus), medan mycket annat mest är "skönthets-förfinande" i mitt tycke. Det du bör tänka på är att ställa dig frågan. "Det som skiljer kamerorna åt, är det värt att lägga den summan mer pengar för dom funktionerna som det ger mig?" 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.