kubrick Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Hej! Jag har vid flera tillfällen skapat dvd-utgåvor av mina DV-filmer med DVD-lab Pro 2. Det har dock under samtliga tillfällen uppstått två problem jag inte har kunnat åtgärda. Hoppas att någon av er där ute har lösningar på mina problem. 1) Slideshow – Bilderna lider av kraftiga störningar som tar sig i uttryck som ryckningar under uppspelning i de flesta stationära spelarna, dock ej i datorer. Bilderna är i JPEG med förhållandena 3072x2048 och 2048x3072 samt 2048x1536 och 1536x2048. Hur kan detta komma sig? 2) Slideshow – Musiken hackar under uppspelning i flera spelare, både i stationära och i datorer. Ljudfilerna är av samma slag som de som tillhör själva filmen där det inte förekommer något hackande. Ljudfilerna (alltså både tillhörande filmen och diverse slideshows) har ändelsen mp2 och är av detta slag: FPS: 48,0 khz, Ratio: 16 bits, System: Stereo, AVG bitrate: 192 kbps. Kan detta problem åtgärdas? Tack på förhand! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.