Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

VArför tar Jonas över vårdnaden av Pontus? Dög inte pappan? Dessutom låter det som att Pontus nog behöver proffessionell hjälp för sin personlighetsstörning, som antagligen har fler orsaker än att han förlorar sin polare.

Postad
Varför tar Jonas över vårdnaden av Pontus? Dög inte pappan? Dessutom låter det som att Pontus nog behöver proffessionell hjälp för sin personlighetsstörning, som antagligen har fler orsaker än att han förlorar sin polare.

- Joo, det stämmer. Jag skrev faktiskt om synopsisen igårkväll och försökte introducera några nya karaktärer men det gick inte så bra.

Pontus får professionell hjälp och det är där hans pappa kommer in i bilden (tror jag?)

Jag är fortfarande inte 100% säker på hur jag ska skriva.

Postad

Alright. Keep it up.

Bara så att du vet: Det måste gå minst 24 timmar innan en polispatrull ger sig ut för att söka efter försvunna människor, och säkerligen längre tid om en stor polisstyrka ger sig ut (å andra sidan finns det ju schysst folk som ställer upp i skallgångskedjor). Nånting jag reagerade på bara. Men det kanske du hade tänkt i historien också - stressen och ilskan hos en förälder att "inte polisen bryr sig" förrän efter 24 timmar kan ju alltid vara lite schysst spänning i en film...?

Postad
Alright. Keep it up.

Bara så att du vet: Det måste gå minst 24 timmar innan en polispatrull ger sig ut för att söka efter försvunna människor, och säkerligen längre tid om en stor polisstyrka ger sig ut (å andra sidan finns det ju schysst folk som ställer upp i skallgångskedjor). Nånting jag reagerade på bara. Men det kanske du hade tänkt i historien också - stressen och ilskan hos en förälder att "inte polisen bryr sig" förrän efter 24 timmar kan ju alltid vara lite schysst spänning i en film...?

- 24 timmar!?! När jag drog (det är ju verklighetsbaserat?) så skickade de ner helikopter från Stockholm och hundpatruller någon timme efter mina föräldrars anmälan, och...

Skulle jag inte kommit hem innan morgonen så skulle de kalla in hemvärnet för att gå skallgångskedja.

Det kan ju förstås bero på att jag var väldigt tunt klädd och att det råkade vara minusgrader den natten och att jag riskerade att frysa ihjäl?

- Bara så du vet =)

Postad

Se där. Det kanske är skillnad från fall till fall, förstås. Glöm vad jag skrev. 24 timmar gäller personer som förstås inte uppenbart är i fara, typ.

(efter vad jag visste kunde ju det som var verklighetsbaserat varit historien i stora drag, inte detaljerna)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...