jonas.bergljudmigrering. Posted February 16, 2007 Posted February 16, 2007 Hej Jag läste genom http://www.videohelp.com en "capture guide" jävligt intressant repetitionsläsning och i denna så föreslog man att man bör göra VHS capture i upplösningen 352x480. Varför och stämmer verkligen det? Jag har alltid fått för mig att man bör göra sin capture i full PAL-signal så man slipper att det dras och sträcks i skiten när man kollar på TV:n Är det någon som har lite uppfattning eller koll på läget? Det vände lite på min värld iaf. Tacksam för deltagande i tråden ;) //BeRg 0 Quote
MovieSwede Posted February 16, 2007 Posted February 16, 2007 Även om VHS har lägre upplösning så skulle jag ändå rekommendera full capture då DV har endast 360*288 i färgupplösning och 720*576 i ljusupplösning. Även om du samplar höre än vad videon signalen medger så kommer det ändå ske en uppsampling nånstans på vägen när du tittar på det på en tv. 0 Quote
Recommended Posts