ekan91 Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 Hur suddar jag ansikte och personer? Kan man använda adobe primere elements 1.0 - 3.0? 0 Quote
Movie Jonie Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 Beror på hur du menar med suddar om du bara vill dölja anskiten. eller ta bort dem helt ?. Kan tyvärr inte elements men skulle tipa att det inte går. Men jag låter det var o sagt. 0 Quote
ekan91 Posted February 11, 2007 Author Posted February 11, 2007 bara kludda till de så man inte ser personen. 0 Quote
simonrahnster Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 Hejsan! Du kan kolla på denna tutorial (visserligen för premiere 6.5) men du kan säkert dra nytta av den iallfall. How to blur a face Någon annan som försöker "blura" ett ansikte i elements Själv kan jag ingeting om Elements, men hoppas detta hjälper dig lite på vägen. 0 Quote
ekan91 Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 det funkar inte :/ även fast jag har adobe after effects 0 Quote
simonrahnster Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 jahopp...då vet vi att det inte funkar. Ska vi stanna där, eller ska du berätta vad som inte funkar exakt? 0 Quote
mawi Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 Stillastående kamera. Ha två lager. Ett utan skådespelare som du lägger överst. Ett med skådespelare som du följdaktligen lägger underst. Gör en mask för det övre lagret som täcker det du vill sudda. Masken animerar du så den följer objektet. Om kanterna blir ojämna markerar du masken i tidslinjen och trycker på f för feather och höjer värdet.. Vill du röra på kameran så fungerar inte denna metod... 0 Quote
Recommended Posts