ofstudios Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Hejsan! Jag söker efter företag i sverige som restaurerar VHS band digitalt. Skriv gärna tips. Jag ska kunna skicka banden till dem sen skickar dem tillbaka det på en dvd skiva exempelvis. 0 Quote
MovieSwede Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Vad menar du med restaurering då? bara överföring eller vill du ha färgkorrektion, brusbortagning etc? 0 Quote
ofstudios Posted January 25, 2007 Author Posted January 25, 2007 Vad menar du med restaurering då? bara överföring eller vill du ha färgkorrektion, brusbortagning etc? Jag vill ha en förbättring helt enkelt. 0 Quote
MovieSwede Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Nu skall du inte förvänta dig underverk men lite kan man göra. De jag har restauerat har ju mest varit brus och färger man kunnat pilla med. är det bara brus kan du köpa en VHS-DVD maskin de har ofta inbyggda filter som kan åstakomma en del förbättringar. färgkorrektionen är svårare då man manuellt får justera scen för scen om man vill ha det bra. Skall man få nån annan göra det kostar det. Så antingen låter du nått företag göra det alternativ gör du det själv. Kan visa dig ett exempel senare på skillnaden. Annars gör ju http://www.uppsalabildteknik.com det, men jag vet inte om de restaurerar. Men du kan ju fråga dem de finns ju på forumet. 0 Quote
Recommended Posts