Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har en film i VIDEO_TS som jag inte verkar kunna kombinera ihop med en medföljande textfil (alltså subs) när jag bränner. Varför är det så? Jag bränner i NERO. Har även försökt att konvertera från AVI till DVD, men det gick ändå fel (fungerande en gång men blev helt osynkat i ljud/text/bild). Vad kan man göra, för det här funkar helt enkelt inte?

• 3 veckor senare...
Postad

Nja jag försöker översätta nåt i Subtitle Workshop, men det går väldigt dåligt.

Det är en massa VOB-filer som ska konverteras till en AVI-fil, men arbetet upphör alltid vid 66% så jag vet inte vad som är fel. Finns det nåt program som jag kan använda för att "bränna in" subtitles, alltså ett program som tar alla sorters filer eftersom man endast behöver se filmen för att texta den? Lite som att man skulle texta en film i Adobe Premiere via Photoshop, om ni förstår vad jag menar?

Finns det nåt sånt program för subtitles så slipper jag konvertera DVD-filerna till en AVI-fil eftersom det verkar vara ett jävla arbete.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...