Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kan inte få rätsida på det här med att lägga till musik i Premeiere Elements.

Har blivit rekommenderad både Windows MediaPlayer och Audiograbber men jag förstår absolut inget av något av programmen.

Finns det inget enklare sätt?

Sätter jag i en skiva i adiograbber så öppnas ett "nytt" program automatiskt

som heter Power Cinema eller Cyberlink eller något i den stilen.

Där kan man inte välja vilket format ljudet skall sparas i. Och om inte det där "Cyberlink" öppnas så blir man kvar i audiograbber och det verkar vara extremt segt. Har man lyckats att få det att läsa en skiva så är det helt omöjligt att byta musik för vilken skiva man än sätter i så får man låtlistan från den första. Man kan trycka "refrech" hundra gånger ,men det hjälper föga.

Kort sagt, jag förstår absolut noll.

Windows Media Player är samma sak jag har absolut ingen aning om hur det funkar.

Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

Vänligen

Anders

Posted

Har du installerat programmet Audiograbber i datorn. Audiograbber är perfekt när du ska ha wav-filer till din film. Öppna programmet Audiograbber-sätt in en cd i datorn. Nu kan andra olika program öppnas-ta bort dom. I Audiograbber ska du nu se alla musikfiler. Kryssa för vilka du ska ha. Tryck på grabb. Filerna laddas nu in på den plats du valt i datorn.

Lycka till;)

/nils

Posted

Hej!

Ok, gjorde som du sa till mig! Markerade låtarna och tryckte på Grab.

Då lägger dentill låtlistan men varje låt blir ca 30 mb stor. Skall det vara så?

Dessutom är det omöjligt att få bort den låtlistan som nyligen lagts till.

Sätter jag i en annan cd nu, så kommer den första låtlistan upp igen även om jag trycker på Refresh hundra gånger.

Vad skall jag göra sen för att få in dom i Elements?

Vänligen

Anders

Posted

Hej igen.

Bra, nu har du programmet Audiograbber i datorn. 30mb stor wav-låt är normalt. Du har lyckats. Nu kan du vara lugn. Jag tror du jobbar i massa program samtidigt och är uppkopplad på nätet samtidigt. Refresh finns väl inte i Audiograbber t.e.x

Jobba med ett program i taget. Du har alltså en musikfil nu någonstans på din hårddisk i datorn. Du har lyckats;)

Öppna nu Elements. Importera musikfilen och filmfilen. Dra sen musikfilen till audiospåret och filmfilen till filmspåret i timeline.

/nils

Posted

Hej igen!

Då är allt som det ska då..! Skall försöka att importera det till programmet senare.

Jo, jag her en stor saftig "refreshknapp" i audiograbbber..

Refresh Grab Settings Norm MP3 Freedb Player Exit står det på dom stora knapparna...men skit samma! bara jag får det att fungera så är jag glad.

Tack så mycket för din hjälp!

Vänligen

Anders

Posted

Jag har den nya versionen, svensk. Freeware. Det enda jag ställer in var filerna ska ta vägen på hårddisken. Grab settings. Markerar om jag även ska ha mp3-fil på samma låt. Sedan kopiera/grab.

Lycka till ;)

/nils

Posted

Hej igen!

Har du hittat den nya versionen på nätet? Var i så fall?

Nu fungerar det perfekt. Inga problem alls att importera till Elements.

En fråga bara: Är det Wav-formatet som gäller? Det är det bästa till film?

Trodde inte att en låt var så stor som 30 mb. Men om det är ok enligt dig så är väl det inget att fundera över. Jag har i och för sig inte någon större koll på alla format...visste bara att Mp3 är hårdare komprimerat och tar mindre plats.

Vill passa på att tacka dig "Jernby" för dina svar. Du har hjälpt mig innan med och du skriver lättförståligt och bra.

Vänligen

Anders