T-Tina Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 Hej alla mer o mindre erfarna film-pulare! Jag är en absolut nybörjare i detta med att redigera film. Har Windows Movie Maker i datorn, och har börjat få någorlunda stil på att använda detta enkla o trevliga lilla program. MEN nu har jag stött på ett irriteande problem: vissa av de nersparade filerna i mpg-format får jag bara över ljudet - inte bilden - till WMM. Jag har en vag känsla av att det eventuellt kan ha med huruvida just de krånglande filmerna är nedsparade i videokameran på bandet eller på mineskortet... Men oavsett: hur löser jag problemet? Jag vill ju kunna redigera filmsnuttarna oavsett... Vore mycket tacksam för varje form av tips, råd och hjälp / Tina Ps. Letade vidare här bland tidigare inlägg och laddar just hem Stoik Video Converter, kanske detta löser kruxet... 0 Citera
Fat Tony Postad 16 november 2006 Postad 16 november 2006 Tips använd bättre program där du kan kontrollera din redering bra mycket bättre.Det kan vara din spelare? vet inte och föresten vad menar du med film-pulare 0 Citera
T-Tina Postad 16 november 2006 Författare Postad 16 november 2006 *Ler* Fat Tony: med "film-pulare" menar jag: alla ni som haft intresse för att greja med filmer längre / betydligt längre tid än vad jag har haft. ( menat som en komplimang och inget annat) 0 Citera
Pehrbau Postad 17 november 2006 Postad 17 november 2006 Använder din kamera mpg kodning eller är det en vanlig kamera som använder DV-formatet, som är det i särklass vanligaste formatet? Jag håller med de andra här om att du bör skaffa ett bättre program. Ett av de populäraste och dessutom billigt program är Adobe Premiere Elements 3. Det kostar under 1000:- tror jag och ger dig mycket större möjligheter än vad Moviemaker gör. Windows Moviemaker favoriserar också filtyper som passar Windows Media Player men det går att använda andra format om man bara hittar dem i inställningarna. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.