Gå till innehåll

Scener


Salmonsson

Recommended Posts

Nu vet jag inte riktigt ifall jag är inne på rätt forum del, men det märks väll :) .

 

Iallfall, håller på att göra en film, jag och några polare. Vi har tidigare bara gjort kortare filmer, men nu är det ett projekt arbete på sista året på gymnasiet som vi har ett ämne som heter "projekt-arbete". Man får göra vad man vill, bara det har något med den utbildning vi har osv. Har tidigare frågat om en hel del saker på forumet. Iallfall, vi bestämde oss för att göra en längre film [vad vet jag, 60-90 minuter]. Det varingen målsättning att göra en sådan lång film, utan vi gjorde ett manus som vi hade riktigt många bra idéer till, och vad vi antar så har vi iallfall manus till 60-70 minuter nu, och vi har kanske skrivit 80% av dom idéerna vi har. Filmgenern är skräck, komedi, thriller, lite drama, action och lite splatter scener. Men nu har vi fått lite idé torka för att gå vidare med filmen. Vi vill ha en scene som tittarna ska minnas. Som exempel, ni vet i American History X så lägger en person tänderna mot trotoar kanten, och en annan kille sparkar på hans huvud.

 

En sådan scene är just vad vi letar efter, men vi vill inte göra en scene som redan finns i något film, och det är just det som är det svåra, vad vi anser.

 

Så nu skulle jag vilja ha lite tips på lite läskiga, minnes värda scener som ni kan tycka vore en bra idé vi skulle kunna använda oss av, som är av det lilla extra :) .

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...