Budde Postad 10 november 2006 Postad 10 november 2006 Hej Jag har en vän som ska åka till Kina, han ska ev. köpa med sig en kamera hem till mig om priset mm är rätt. Kameran som jag är intresserad av är: Panasonic NV-GS280, Kostar i Sverige 5995 kr - 7995 kr (pris info: pricerunner.com) Nu till mina frågor: 1. Vad skulle ni ge som max pris om ni hade möjlighet att köpa en i Kina? 2. Är det något man ska tänka på, bortsätt från förlorad garanti mm.? Tack på förhand /Magnus 0 Citera
EliteMachine Postad 10 november 2006 Postad 10 november 2006 Jag bor för tillfället i Kina och filmar, och har kollat runt på utrustning och köpt en hel del tillbehör till min kamera också. Jag vet inte alls hur det är med Panasonics prylar, men mycket beror på vart sakerna tillverkas... SONY som jag kör med t.ex. har i stort sett samma pris här som i sverige, något billigare är det dock... detta beror troligen till största del på att dom tillverkas i Japan. Om kameran tillverkas utanför Kina så kostar den troligen inte mycket mindre här än i Sverige, då kanske du kan hitta den för 5000:- om du är lite ihärdig. Men om kameran du pratar om är tillverkad i Kina så borde du kunna få ett bättre pris... speciellt om din kompis ska vara i någon av dom regionerna där kameran tillverkas. Du ska nog säga åt din kompis att han inte ska slå till på första bästa utan spendera några dagar och kolla runt och jämföra... pruta i flera butiker mm... Det viktigaste ordet han behöver kunna är... Tai gui le Vilket betyder = för dyrt... Det du ska tänka på är att du ska köpa den i något som ser ut som en riktig butik och inte från någon liten håla i en husvägg, för då kan det gå hur som helst... 0 Citera
Budde Postad 10 november 2006 Författare Postad 10 november 2006 Det viktigaste ordet han behöver kunna är... Tai gui le Vilket betyder = för dyrt... Stort tack för tipsen :) /Magnus 0 Citera
Budde Postad 28 november 2006 Författare Postad 28 november 2006 Min polare har nu kommit hem från Kina, utan någon kamera till mig :( Han kollade runt efter sån kamera som jag vill ha (Panasonic NV.GS280/300) & 280-modelen fanns inte i asien utan bara i europa (enl. säljaren min polare pratade med iaf) och 300-modelen kostade lika mycket som här i Sverige. Surt sa räven, får hoppas på att mellandagsrean ger frukt :) //Budde 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.