Gå till innehåll

Kameran hittar DVD-skivans innehåll, men inte datorn


mandolf

Recommended Posts

Hej! Jag har en relativt gammal Sony Handycam DCR-DVD205, har googlat och även kollat på andra forum men inte fått något bra svar, tänkte att här finns det ju ändå gott om folk som kan kameror, även om de flesta kanske har mer professionella kameror.

Det är en DVD-kamera och jag har spelat in en del, men när jag sätter in skivan i datorn (har testat på två datorer som stödjer alla dvd-format, samt min dvd-spelare) så hittar den inte något på skivan, den säger att den är tom. Har vänt på båda sidorna av skivan men utan resultat...

 

Finns det något jag missat?

 

Tackar så mycket! / Mandolf

Länk till kommentar
Share on other sites

Tydligen finns det något på skivan eftersom du kan spela upp innehållet i kameran.

Eftersom skivan inte är läsbar av andra spelare så skulle jag råda att åter läsa manualen till kameran och om det inte räcker gå in på kameratillverkarens supportsida.

Där bör du kunna få veta vilket format som används och kanske också få hjälp med att lösa problemet. Kanske tillverkaren har ett användarforum. Detta finns hos många tillverkare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...