Gå till innehåll

Pris för ett manus?


Macho.Man

Recommended Posts

  • 2 månader senare...

Vad jag har hört så är de riskabelt att sälja ett manus, om du inte har läst igenom o har ett bra avtal. Man kanske får 100 000 för ett lånfilmsmanus om du säljer det till ett produktionsbolag, men då säljer du åckså rättigheterna, även ditt namn kan försvinna. Filmen kanske inte äns produceras om du har otur. Jag vet inte vad som är bättre, men man får nog mer pengar om man själv har rätttigheterna. Gick en manuskurs förut. Lärarens polare sålde ett manus för ca 100 000 som de arbetat med i ca 1 år. Filmen producerades aldrig o dom har fortfarande inte rättigheterna till det. Men han sa att de finns avtal som gör så att du återfår rättigheterna efter en viss tid om filmen inte har producerats. Hoppas jag inte skrömde dig för mycke. Men försiktig ska man va när man säljer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men det är ju egentligen inte så mycket. Jag menar, om man får 250 000 efter skatt för ett manus som man har jobbat med i ett år är det ju inte så stor skillnad från ett vanligt jobb...

 

Men om manuset e riktigt jävla bra då så att dom kan tjäna skitmycket cash på det? Hur mycket får man då? =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...