leranimatör Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 Ja som rubriken säjer, jag söker ett program för jpeg bilder där man kan göra det vita väldigt vitt och det svarta väldigt svart! Så, är det någon som vet ett bra program som helst ska vara gratis och använbar på XP! 0 Quote
Djungelsmurfen Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 Låter som att du bara vill dra upp konstrasten lite, och de kan du göra med nästan vilket bildredigeringsprogram som helst, t.ex. Gimp, om du vill ha ett gratis. Jag kanske missuppfattade vad du var ute efter, men de går nog att göra i gimp i vilket fall som helst. ;) 0 Quote
jmalmsten Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 kontrasthöjning, eller kanske Curves för lite mer subtilare avgränsning om vad som är vitt och vad som är svart... 0 Quote
lilla_farbrorn Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 Det känns som att det är Levels man ska justera i det här fallet. Jag gör det i Photoshop. 0 Quote
gorse Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 GIMP finns i en version för just film... Vad heter den nu igen? Nånting med Cine Paint? Det var Martin Munthe som tipsade en gång. 0 Quote
leranimatör Posted September 28, 2006 Author Posted September 28, 2006 Tack allihopa! Jag testade djungelsmurfens version och kom på att jag redan vid ett annat tillfälle hade instalerat gimp på min dator så det var bara att testa! Och det gick precis som jag ville. Så nu kan jag göra färg animationer! :D 0 Quote
leranimatör Posted October 7, 2006 Author Posted October 7, 2006 På det här sättet ska jag nu göra en simpson testanimation! För att sedan göra ett eget avsnitt och skicka in till fox och Matt Groerning. 0 Quote
Recommended Posts