Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Jag har Premiere Elements 2.0 där jag försökt med följande.

Spelat in program i mediacenter från TV. Får då detta i .dvr-ms. Omvandlar detta till mpeg mha DVRMSToolbox. Denna mpegfiler läser jag sedan i i Premier Elements. Så långt allat väl (om än lite omständligt).

Jag har så läst in tre filsnuttar på sammanlagt 2,5 timmar som jag tänkt exportera till dvd. När jag kör igång detta så jobbar datorn på bra med hög cpu belastning. Efter en enligt vad jag kan se hittills slumpmässig stund så sjuker arbetshastigheten kraftigt. Cpu belastningen går ibland ner till noll, ibland håller den sig runt 20%. I alla fall med resultatet att premiere (verkar) avstanna helt. JAg har låtit den gå över ett dygn vid vissa tillfällen men inte sett någon skillnad alls. Har ännu inte lyckats få igenom en enda export. Samma fel uppträder även om jag exportera till mpeg (mao 3 mpeg filer till 1 mpegfil).

Jag har prövat på två olika datorer:

-3 Ghz P4 1 gb ram, windows media center sp2

-3000+ Amd 64, 1,5 gb ram win XP pro sp2.

Jag har även hittat en uppdatering av premier 2 som jag installerat dock utan resultat.

Någon som kan hjälpa mig?

mvh

/Stefan

• 3 weeks later...
Posted

Hej!

Jag har inte media center och vet inte vad det är för filer du har fått ut. Är det tre st MPEG2 filer som du lägger på tidslinan i Premiere Elements 2. Den första frågan är i så fall om det går att spela upp dem från tidslinan? Om det går undrar jag vilka inställningar du har gjort vid export till en total fil på 2.5 timmar? Om du tänker använda en vanlig DVD så får du nog minska bildkvaliteten ganska ordentligt för att få in filmen på en DVD som du kan räkna med rymmer ca 4.3GB.